۱۰ نکته براي اجراي تکنولوژي NFC روي موبايل

يكشنبه 30 شهريور 1393
۱۰ نکته براي اجراي تکنولوژي NFC روي موبايل

وقتي شرکت اپل اعلام کرد آيفون بعدي در ۹ سپتامبر به بازار مي آيد، به نظر بسياري از متخصصين احتمال بسيار زيادي وجود داشت که اين گوشي مجهز به فناوري NFC باشد.

  • 0



به گزارش اپليکيشن ايراني، بسياري از صاحبان فروشگاه ها براي پذيرش اين تکنولوژي آماده نيستند؛ بنابراين هنوز فرصت کافي وجود دارد.
در زير نکاتي ذکر شده که فروشگاه ها را براي بهره برداري از اين تکنولوژي آماده مي کند:
سياست هاي پرداخت الکترونيکي غيرتماسي خود را دوباره ارزيابي کنيد:

با در نظر گرفتن ورود اپل مجهز به تکنولوژيNFC و ورود به استانداردEMV که با وجود آن در آينده نزديک، فروشگاه ها مي توانند کارت هاي اعتباري حاوي چيپ هاي EMV را بپذيرند، کمتر از 15 درصد از تراکنش ها قادر به استفاده از تکنولوژي غيرتماسي هستند؛ بنابراين دستگاه کارت خوان مغناطيسي را حفظ و برنامه هاي آن را ارتقاء دهيد و کارت خوان هاي غير تماسي موجود را آزمايش کنيد تا مطمئن شويد همه درست کار مي کنند و با تکنولوژي جديد سازگارند.
نرم افزار پايانه فروش را آزمايش کنيد تا مطمئن شويد با تکنولوژي جديد سازگار است:

بعضي از پايانه هاي پايانه فروش داراي ويژگي «Plug and Play» هستند (هنگام اتصال به سيستم درايور مورد نياز خود را نصب مي کنند.) و بعضي با سيستم هاي پرداخت موبايل سازگار نيستند. مي توانيد با پشتيبان دستگاه پايانه فروش خود صحبت کنيد و مطمئن شويد سرويس پرداخت با سرويس پرداخت موبايل يکپارچه کار مي کنند.
صندوقداران را آموزش دهيد:

صندوقداران فروشگاه بايد بدانند تراکنش هاي موبايل با نحوه پرداخت قديم چه تفاوتي دارد؛ همچنين صندوق داران فروشگاه بايد تا زماني که روش پرداخت با موبايل عادي شود، به مشتريان کمک کنند. مطمئن شويد آن ها اين کار را بدون صدمه زدن به يک گوشي گرانقيمت انجام مي دهند.
تنظيمات پايانه فروش را ارتقاء دهيد و سرعت پرداخت را بررسي کنيد:

اگر کاربران کيف پول خود موبايل خود را در پايانه فروش استفاده کنند، ممکن است خطوط ارتباطي کند شوند. در نظر داشته باشيد از قبل به کاربر هشدار دهيد براي اتصال به خط، آماده باشد و هم در مرحله استفاده از پايانه فروش به پيام ها توجه کنيد.
اندرويد را نيز در کنار فناوري Iphone داشته باشيد:

حساب هاي شخصي اندرويد در بيش از نيمي از گوشي هاي هوشمند (آيفون ها حدود 40 درصد از گوشي هاي هوشمند هستند) فعال است. احتمالا، کاربران آيفون ثروتمندتر از ساير کاربران هستند اما هنوز فروشگاه ها به راه حلي براي همه احتياج دارند!
براي کاهش تبادل اطلاعات استراتژي داشته باشيد:

خبر خوب (حداقل تا به امروز) اين است که کارت هاي اعتباري (به صورت پيش پرداخت) از سرويس پرداخت موبايل استفاده مي کنند. با توجه به اين که شرکت اپل کيف پول الکترونيکي خود را چگونه طراحي کند ممکن است اين مورد متفاوت باشد. فروشگاه ها بايد به نقش ليبل هاي امنيتي و کارت هاي اعتباري در سرويس پرداخت موبايل توجه کنند.
اپيليکيشن فروش خود را باز بيني کنيد:

اگر مشتريان شما بتوانند به جاي کارت از گوشي خود در پايانه فروش استفاده کنند؛ انتظار دارند بتوانند از آن براي ساير تجربيات مالي خود کوپن هاي تخفيف، برنامه هاي وفاداري مشتري و ... نيز استفاده کنند. پذيرندگان براي چگونگي توزيع، ارائه و ارتباط برقرار کردن در POS چندين گزينه دارند. آن ها توجه کنند که برنامه هاي تجاري خود چگونه با Apple Passport يکپارچه و هماهنگ مي شود.
بياموزيد که از سرويس هاي مکان يابي موبايل چگونه به صورت موثر استفاده کنيد.

آگاهي از موقعيت، مي تواند تجربه بسيار باکيفيت تري از فروش به شما بدهد؛ از اطلاع رساني تخفيف ها گرفته تا رسيد هاي الکترونيکي. احتمالا ريزمکان ياب ها (micro-location) مخصوصا iBeacons به بخش  مهمي از تجربه پرداخت الکترونيکي خواهد شد. (ريز مکان ياب ها مانند سيستم هاي GPS هستند، اما در مکان هاي مسقف و با استفاده از بلوتوث عمل مي کنند.) فروشگاه هايي که درک عميقي از طرز کار اين سرويس ها داشته باشند؛ مي توانند تجربيات بسيار خوبي از فروش را رقم بزنند.
تگ هاي NFC داخل فروشگاه را آزمايش کنيد.

تگ هاي NFC روي پوسترها، طبقه ها و يا حتي برچسب کالاها قرار دارند و کاربر مي تواند با استفاده از آن ها اطلاعات مورد نياز را کسب کند؛ تخفيف بگيرند و از ساير امکانات موبايل خود بهره ببرد. برندهايي که با استفاده از تگ هاي NFC اطلاعات کالاها را ارائه مي کنند؛ به اين نتيجه رسيده اند که نسبت به کدهاي قديمي QR موثرترند. با اين کار کاربران عادت مي کنند از موبايلشان براي کار ديگري به جز بازي و سرگرمي استفاده کنند.

ثبت آموخته ها.

در دنياي پرداخت با موبايل ناشناخته هاي فراواني وجود دارد. بسياري از فروشگاه ها تغييراتي مانند ارتقاء پايانه فروش، را در مراحل مختلف ذخيره مي کنند. برنده کساني هستند که به طور سيستماتيک آزمون ها را خودشان مرتب انجام مي دهند و آموخته هاي خود را با ساير فروشگاه ها در ميان مي گذارند.
خوشبختانه، حتي با ورود آيفون به بازار، همه چيز طي يک شب تغيير نمي کند. براي آموختن و انجام آزمايش هاي بيشتر فرصت کافي وجود دارد. پرداخت با موبايل، فرايندي آن چنان ساده و آسان نيست، آن هايي که زودتر شروع به فعاليت مي کنند، از رقيبان خود يک گام جلوترند.
 

تا کنون نظری ثبت نشده است . شما میتوانید اولین نفر باشد .