چگونه با اينستاگرام در تجارت موفق باشيم؟

پنجشنبه 25 شهريور 1395

ممکن است به اشتراک گذاشتن تصاوير مختلف در اينستاگرام براي اهداف بازاريابي کمي غير معمولي به نظر برسد، اما يکي از روش‌هاي تاثيرگذار در بازاريابي محسوب مي‌شود.

  • 0



به گزارش اپليکيشن ايراني،  اينستاگرام در ميان شبکه‌هاي اجتماعي ديگر سريع‌ترين رشد را داشته است و در حال حاضر در حدود نيم ميليارد نفر عضو دارد که قطعا تعدادي از آن‌ها مشتري محصول خاصي هستند و يا جزء کارآفرينان و شرکاي تجاري محسوب مي‌شوند. اگر شما به طور مداوم در اينستاگرام حضور نداشته باشيد ممکن است فرصت‌هاي شغلي را از دست بدهيد.

احتمال به اشتراک گذاشتن مطالبي با محتواي بصري قوي در شبکه‌هاي اجتماعي ۴۰ برابر بيشتر است و داشتن يک برند شخصي از هر موضوع ديگري مهم‌تر است. با ايجاد فناوري‌هاي جديد مرتبط با پيام‌رساني، کنترل پيام‌هاي مرتبط با برندهاي مختلف به امري دشوار تبديل شده است و به سختي مي‌توان برندهاي عمومي (نوعي برند که توسط دولت‌ها ايجاد مي‌شود و منابع مالي آن‌ها نيز توسط دولت تأمين مي‌شود، مانند برند سازي در زمينه بهداشت) و شخصي را از يکديگر جدا کرد و تفاوت‌هاي بسيار کمي بين اين دو حيطه از تجارت وجود دارد.

در ادامه به بررسي هفت راهکار در مورد استفاده از اينستاگرام در زمينه بازاريابي مي‌پردازيم که به شما کمک مي‌کنند تا افراد بيشتري شما را در اين شبکه اجتماعي همراهي کنند.

  1. تبليغات و به اشتراک گذاري مطالب در  اينستاگرام دو مقوله جدا از هم هستند

اگر به تصاويري که در اينستاگرام شرکت ويکتوريا سِکرت به اشتراک گذاشته مي‌شود توجه کنيد، متوجه مي‌شويد که اين شرکت اصلا بر روي خود تبليغات تمرکز نمي‌کند و فقط تصاوير جذابي از محصولات خود به اشتراک مي‌گذارد که باعث مي‌شود مشتريان جذب محصولات اين شرکت شوند و به اين صورت محصولات خود را به صورت غير مستقيم تبليغ مي‌کند.

نتيجه: هدف اصلي ايجاد وفاداري به برند در ميان مشتريان است؛ اگر چنين امري محقق شود، مشتريان هميشه برند را همراهي مي‌کنند و اين خود بهترين نوع تبليغ براي يک برند است.

  1. شناساندن خود و برند خود به مشتريان براي ايجاد يک رابطه خوب

هيچ برند يا شخصي عالي و بي‌نقص نيست. اجازه دهيد افراد شما را در اينستاگرام همان طور که هستيد، بشناسند. براي اعتماد سازي بايد تصاوير مربوط به حرفه خود را همراه با تصاوير جالبي که ابعاد زندگي شخصي شما را نشان مي‌دهد، با ديگران به اشتراک بگذاريد. دمي لواتو، خواننده، ترانه نويس و بازيگر، تمام جزييات زندگي خود را در اينستاگرام با طرفداران خود که ۳۹ ميليون نفر هستند، به اشتراک مي‌گذارد. اين تصاوير همه ابعاد زندگي او را در بر مي‌گيرند؛ از تصاوير مربوط به شغل و حرفه او گرفته تا تصاوير بسيار شخصي که با اعضاي خانواده خود گرفته است.

نتيجه: تصاويري که در اينستاگرام به اشتراک مي‌گذاريد، بايد دربردارنده اطلاعات همه جانبه‌اي در مورد خودمان و برند ما باشند. برخي از تصاوير و مطالب ارسال شده فقط بايد در مورد برند باشند و برخي از تصاوير ديگر بايد دربردارنده اطلاعاتي در مورد زندگي شخصي ما باشد. براي انجام اين کار بايد يک برنامه ريزي اصولي داشته باشيد و بي برنامه عمل نکنيد

  1. بيان موضوعات محتلف يا استفاده از تصاوير

تصاوير بايد مفهوم و هدف خاصي را دنبال کنند و صرفا براي نمايش داده شدن نباشند. آن‌ها بايد نشان دهند که روند روزانه زندگي يک مدير موفق چگونه است. هر کسي داستان زندگي افراد مختلف را دوست دارد و افراد مي‌توانند با اشتراک‌گذاري تصاوير متوالي در اينستاگرام داستان زندگي خود را براي ديگران بيان کنيد.

براي مثال در رويدادي مي‌خواهيد سخنراني کنيد. ابتدا تصوير لباس‌هايي را که مورد نظر شما است، به اشتراک بگذاريد، پس از آن تصوير لباسي را که انتخاب کرده‌ايد و در آخر تصوير خود را در حالي که در حال سخنراني هستيد، در اينستاگرام به دوستان خود نشان دهيد.

اين روش را مي‌توانيد براي بسته بندي کالاها نيز به کار بگيريد. ابتدا از افراد بخواهيد نظرات خود را در مورد دو طرح متفاوت بسته بندي بيان کنند و سپس تصوير طرحي را که انتخاب کرده‌ايد، با ديگران به اشتراک بگذاريد و در آخر تصوير محصول بسته بندي شده را به دوستان خود نشان دهيد.

نتيجه: سعي کنيد با به اشتراک‌گذاري تصاوير متوالي و مرتبط در اين شبکه اجتماعي، کساني که شما را همراهي مي‌کنند، با شما و زندگي شما بيشتر آشنا شوند.

  1. برقراري تعامل با برندهاي ديگر

سعي کنيد با برندهاي ديگر تعامل برقرار کنيد، حتي اگر فعاليت آن‌ها با حيطه کاري شما ارتباطي نداشته باشد. چنين تعاملات و ارتباطاتي موجب مي‌شود، تعداد افرادي که شما را در اينستاگرام دنبال مي‌کنند، افزايش يابد. سعي کنيد ارتباط بين دو برند را در يک تصوير نشان دهيد و با دسته بندي آن‌ها به وسيله نماد # (هشتگ)، تعداد افرادي را که شما را در اينستاگرام همراهي مي‌کنند، افزايش دهيد.

توصيه: لازم نيست برقراري تعامل با برندهاي ديگر به صورت رسمي انجام شود و برقراري تعامل بين برندهاي مختلف به هر روشي، مي‌تواند مزاياي خوبي به همراه داشته باشد.

  1. ارجحيت کيفيت تصاوير بر کميت آن‌ها

 National Geography که محبوبيت خود را براي چندين دهه حفظ کرده است، بيشتر از هر سازمان مستند ساز ديگري موفق به ثبت لحظات فوق العاده از دنياي حيات وحش و قلمروي حيوانات شده است.

اين سازمان موفقيت درخشان خود را مديون وفاداري به اصل کيفيت مي داند. شما هم مي‌توانيد از طريق سايت Instamuseum.com با استفاده از تصاوير به اشتراک گذاشته در اينستاگرام، يک موزه مجازي از تصاوير ايجاد کنيد و به اين ترتيب کيفيت محتوي عکس‌هاي به اشتراک گذاشته شده را افزايش دهيد.

نتيجه: هميشه به کيفيت عکس‌هاي به اشتراک گذاشته شده توجه زيادي داشته باشيد. کاربران هميشه از عکس‌هاي با کيفيت استقبال مي‌کنند.

  1. استفاده از عنوان براي تصاوير

تصاويري که به نوعي با يکديگر در ارتباط هستند، باعث مي‌شوند که کاربران براي بازديد از آن‌ها و به اشتراک‌گذاري آن‌ها تمايل زيادي داشته باشند. شما بايد تصاويري را انتخاب کنيد که نظر کاربران را جلب کند و  آن‌ها را با افراد ديگر به اشتراک بگذارند.

يک عنوان خوب موجب مي‌شود افراد زيادي تصاوير شما را به اشتراک بگذارند. مي‌توانيد جذاب‌ترين تصاوير خود را انتخاب کنيد و از کاربران بخواهيد براي آن‌ها عناوين مناسبي انتخاب کنند. با استفاده از اپليکيشن Over مي‌توانيد عنوان و توضيحات لازم براي عکس را از نظر بصري جذاب کنيد. استفاده از اين اپليکيشن بسيار ساده است.

کاربران به تصاويري که دربردارنده نوعي حس غرور هستند يا نياز به تغيير را يادآوري مي‌کنند، به خوبي واکنش نشان مي‌دهند. شما در انتخاب تصاوير خود بايد به اين مسأله نيز توجه کنيد.

نتيجه: تصاوير جذاب افراد زيادي را جذب خود مي‌کنند، اما ارائه توضيحات بيشتر در مورد آن‌ها باعث مي‌شود ميزان به اشتراک‌گذاري آن‌ها افزايش پيدا کند.

  1. دقت در نحوه پيام‌رساني

مهم‌ترين موضوعي که بايد به آن توجه داشته باشيد، کسب اطمينان در مورد استمرار و قابل اعتماد بودن پيام‌ها است، اگر اين چنين نباشد، برند شخصي شما هرگز موفقيت لازم را کسب نمي‌کند.

قبل از اينکه تصميم گيري کنيد، برنامه ريزي نکنيد. خود کاربران نقاط قوت و ضعف شما را کشف مي‌کنند. با بررسي واکنش افراد نسبت به پيام‌ها و تصاوير به اشتراک گذاشته شده، مي‌توانيد به اين نکته پي ببريد که آيا تبليغات در مورد کسب و کار، در  جذب افراد موفق عمل کرده است يا نه.

نتيجه: در کار خود حرفه‌اي باشيد و به آن علاقه داشته باشيد، اما علاقه را در اولويت قرار دهيد.

تا کنون نظری ثبت نشده است . شما میتوانید اولین نفر باشد .