جديدترين سيستم ناوبري هوشمند

يكشنبه 24 شهريور 1392
جديدترين سيستم ناوبري هوشمند

تکنولوژي به سرعت در حال رشد و توسعه است و هر روز نفوذ خودش را در عرصه‌هاي مختلف بيشتر و بيشتر مي‌کند. در واقع راحتي و دقت بيشتر در انجام امور مختلف پيشکشي است که تکنولوژي و کاربردهايش به همراه دارند. اين محصول جديد يک HUD است که براي نمايش اطلاعات مختلف روي شيشه جلوي خودرو به کار مي‌رود

  • 0



به گزارش اپليکيشن ايراني، با اين اوصاف است که استفاده از اين کاربردهاي تکنولوژي در صنعت خودرو در سال‌هاي اخير انقلاب بزرگي ايجاد کرده است. به اين ترتيب است که شرکت‌هاي توليدکننده خودروساز در اين سال‌ها به طراحي و توليد خودروهاي هوشمندي روي آورده‌اند که مي‌توانند دقت در رانندگي را تا حد قابل توجهي افزايش داده و از طرف ديگر خطرات را کمتر کنند. حالا شرکت‌هاي بزرگ و فعال در عرصه تکنولوژي هم به صورتي مستقل در اين حوزه عمل مي‌کنند و لوازم و ابزارهاي  متنوعي را براي انواع خودروها به بازار عرضه مي‌کنند. در همين راستا شرکت پاناسونيک به تازگي يک محصول جديد را براي ناوبري خودروها معرفي و رونمايي کرده است.محصول جديد اين شرکت يک HUD است که براي نمايش اطلاعات مختلف روي شيشه جلوي خودرو به کار مي‌رود. HUD (Head-up Displa y)y در واقع يک نمايشگر شفاف است که مي‌تواند اطلاعات را بدون دخالت کاربران نمايش بدهد. اين تکنولوژي در ابتدا فقط در هواپيماهاي جنگنده و براي نمايش اطلاعات مربوط به هدف‌گيري و پرواز روي شيشه‌ آنها به کار گرفته مي‌شد، اما در سال‌هاي اخير اين تکنولوژي جاي خودش را در صنعت ناوبري خودروها هم باز کرده‌ است.
پاناسونيک اين محصول جديد و جالب را با نام CY-DF100D به بازار معرفي کرده و قرار است در اواخر ماه اکتبر آن را روانه بازار کند. اين محصول قابليت برقراري ارتباط با ديگر سيستم‌هاي ناوبري پاناسونيک مانند Strada CN-R500 وCN-R300 را خواهد داشت.
شرکت پاناسونيک اعلام کرده است که اين سيستم امکان ارائه اطلاعاتي مانند محل گردش به چپ و راست در هدايت مسير، اطلاعات مربوط به چند شاخه شدن مسير در گذرگاه‌ها را تنها با کمي حرکت چشم فراهم کرده و به اين ترتيب راننده بدون نياز به تغيير جهت نگاه خود از جاده مي‌تواند به اطلاعات ضروري دسترسي داشته باشد. با اين اوصاف است که کارشناسان معتقدند که اين محصول نقش مهمي در ارتقاي سطح ايمني در رانندگي دارد.
جالب است بدانيد که در زمان استفاده از اين دستگاه بري اجراي آهنگ و استفاده از  راديو، اين سيستم نقشه را نمايش نمي‌دهد، اما همچنان عمليات هدايت مسير را ادامه مي‌دهد تا حمايتش از راننده را حفظ کند. علاوه بر اين امکان تنظيم ميزان روشنايي تصوير اين سيستم با استفاده از يک حسگر نورسنجي هم وجود دارد.
سيستم ناوبري هوشمند CY-DF100D به طور کلي داراي سه بخش مختلف است. بخش Projection يکي از اين قسمت‌ها است که با وزن 202 گرم و با ابعاد 5/93×50×114 ميلي‌متري قابليت پردازش تصاوير با کيفيت 345600 پيکسل را بر عهده خواهد داشت. اين قسمت داراي يک قسمت فرستنده با منبع نور LED است. بخش Combiner با وزن 107 گرم و ابعاد 49×94×160 ميلي‌متر امکان بازتاب تصويري با ابعاد 70×160 ميلي‌متر را روي شيشه فراهم مي‌کند. بخش‌هاي Projection و Combiner در قسمت داشبورد خودرو در سمت راننده تعبيه مي‌شوند. بخش Multi Expand هم براي ارتباط با سيستم ناوبري به کار مي‌رود. اين قسمت هم با ابعاد 108×30×160 ميليمتر و با وزني در حدود 505 گرم، با ولتاژ 12 ولتي باتري خودرو تغذيه مي‌شود و قابليت پخش ويدئو با استاندارد NTSC را دارد. شرکت پاناسونيک اعلام کرده است که از روز 29 آگوست نصب سيستم CY-DF100D روي مدل‌هايA،A lphard،Vellfire، Prius α، Isis، Porte Sienta و Spade از شرکت تويوتا، مدل Moco از شرکت نيسان، مدل Fit hybrid از شرکت هوندا آغاز شده است. با اين همه اما شرکت پاناسونيک اطلاعاتي درباره قيمت فروش اين سيستم ناوبري هوشمند منتشر نکرده است، اما کارشناسان بازار انتظار دارند که اين محصول با قيمتي در حدود 601 دلار عرضه شود. پاناسونيک برنامه‌ريزي کرده است تا 500 دستگاه از اين سيستم را در هر ماه توليد کند.
بد نيست بدانيد که شرکت ژاپني پاناسونيک در سال 2012 عنوان پرفروش‌ترين توليدکننده تجهيزات سرگرمي و ناوبري خودرو را در اختيار گرفته است و محصولات متنوعي را به اين بازار معرفي و عرضه مي‌کند.
پاناسونيک در حال حاضر سهم 1/12 درصدي از کل بازار تجهيزات سرگرمي و ناوبري خودرو را در اختيار دارد و شرکت پايونير با سهم 8/9 درصدي از اين بازار رقيبي جدي براي آن به حساب مي‌آيد.
 


منبع : دنياي اقتصاد
تا کنون نظری ثبت نشده است . شما میتوانید اولین نفر باشد .