آموزش حل مشکل Invalid Number يا شماره غيرمجاز در وايبر

شنبه 12 مهر 1393
آموزش حل مشکل Invalid Number يا شماره غيرمجاز در وايبر

در روزهاي گذشته بسياري از دوستان از يک مشکل خاص صحبت کردند که کسي راه حلي براش پيدا نکرده بود؛ مشکل مربوط مي شد به غير فعال شدن ناگهاني و غير اختياري وايبر برخي از کاربران که پس از اقدام به ثبت نام مجدد با خطاي invalid number مواجه مي شدند. در این مطلب قصد داریم به ارایه آموزش برای حل این مشکل بپردازیم.

  • 8



به گزارش اپليکيشن ايراني،  خطاي invalid number يا شماره غرمجاز به اين معني مي باشد که اکانت وايبر شما بلاک يا مسدود شده است. یکی از علت های مسدود شدن حساب وايبر اين است که شما به عنوان يک منتشر کننده اسپم شناسايي شده ايد و به همين دليل طبق تمهيدات وايبر، حساب شما مسدود شده است. 

البته ممکن است علت های دیگری نیز برای بلاک شدن اکانت وایبر شما وجود داشته باشد، اما با این وجود مهم ترین علت برای مسدود شدن وایبر، ارسال اسپم های متعدد است.

اسپم (به انگليسي: Spam)، به معناي پيامي الکترونيکي است که بدون درخواست گيرنده و براي افراد بي‌شمار فرستاده مي‌شود. يکي از مشهورترين انواع اسپم هرزنامه است اما اسپم مي‌تواند شامل اسپم در پيام‌رسان‌ها، اسپم در گروه‌هاي خبري يوزنت، اسپم در بخش نظرات وبلاگ‌ها و صفحات و فروم‌هاي خبري و غيره هم بشود. با اين توضيح ارتباط پاسخ و هشدار وايبر به کاربراني که حساب آنها را مسدود ميکند تا حدودي مشخص مي شود.

اما هم اکنون جای سوال اینجا است که در صورت ارسال اسپم، چطور می توانیم اکانت وایبر خود را از حالت بلاک بودن در بیاوریم؟

براي پيگيري اين مشکل لازم است شما به پشتيباني وايبر (support@viber.com) ايميل زده و درخواست کنيد تا مشکل شما را حل کنند.

در جواب این ایمیل شما، شرکت وايبر چند سوال خواهد پرسيد تا مطمئن شود شما فعاليت تجاري داريد يا نه؟

لازم به ذکر است که تغيير سيم کارت، پاک کردن و نصب مجدد وايبر و حتي به روزرساني وایبر به نسخه های جدید تری نیز کمکي به حل مشکل شما نمي کند. بنابر در صورتی که به عنوان اسپمر در وایبر شناخته شدید، راه فراری برای شما وجود ندارد، تنها باید به ایمیل پشتیبانی وایبر دست به دامن شوید.

به منظور جلوگيري از اين مشکل، توصيه مي کنيم تعداد گروهايي که عضو هستيد را کم کرده و يا فعاليتتان را در گروه ها محدود کنيد. این امر باعث می شود تا وایبر فعالیت زیاد شما در این شبکه مجازی را به عنوان اسپم تلقی نکند.

در صورتی که مشکل بلاک شدن شما در وایبر به این طریق حل شد، می توانید تجربیاتتان را از طریق بخش نظرات این مطلب با دیگران به اشتراک بگذارید.


نویسنده : زهرا جمشیدی
منبع : اپلیکیشن ایرانی
5 نظر برای این مطلب ثبت شده است
  • مصطفی

    اطلسی

    پنجشنبه 25 دي 1393

    بچه ها مژده بدین امروزپنج شنبه پنج نفرازکسانی که شماره هاشون روازطریق پرکردن فرم پشتیبانی وایبر برای خارج شدن ازلیست بلاک شده ها ورفع مشکلشون دیروز و پریروز به وایبر ارسال کرده بودم بهم خبردادند که مشکلشون خوشبختانه برطرف شده وباموفقیت شماره هاشون روفعال سازی کردند. پس شما هم باهمین شیوه یعنی پرکردن فرم پشتیبانی ومنعکس کردن مشکلتون به وایبر اقدام کنید. لطفا خودتون مسقیما اقدام کنیدوهرروزبه همین شیوه ادامه بدیدتا شماره تون ازلیست بلاک شده ها بیرون بیاد. چون من مدیرتورهای خارجی یک آژانس مسافرتی هستم وبه اندازه کافی سرم شلوغه ونمیتونم اینهمه شماره مسدودشده روپیگیری کنم تابازبشه.اگه زبان انگلیسی بلدیدزحمتش روخودتون بکشید.

  • چهارشنبه 24 دي 1393

    متنتون باید فینگلیش و تهدید امیز باشه

  • تینا

    شادان

    جمعه 19 دي 1393

    سلام.من هم همین مشکل رو داشتم..به تیم پشتیبانی وایبر ایمیل زدم آنها فرم رو فرستادن بعد پرکردن و ارسال به تیم پشتیبانی برام ایمیلی زدند با این مضمون: به علت فعالیت زیاد شما وایبر شما رو به عنوان اسپم شناخته و کاریش نمی شه کرد! البته فعالیت من زیاد نیست تو گروههای زیدی عضو بودم والا زیاد تو گیرودار جواب دادن و ... نبودم! با تشکر...

  • مرصاد

    دوشنبه 15 دي 1393

    سلام خسته نباشید یه مشگلی دارم هیچ جایی جوابی نگرفتم مدتی ایران نیودم و اکانت وایبرم را با یه سیمکارت غیر ایرانی ساخته بودم وقتی هم که اومدم ایران 1 ماهی با همون اکانت کانکت میشدم ولی متاسفانه یه مشگلی برای گوشیم پیش اومد و مجبور شدم برنامه ها را دوباره از اول نصب کنم ولی وایبرم دیگه کانکت نشد راهی هستش که بتونم اکانتم را دوباره برگردونم ؟؟؟ یا با همین سیمکارت غیر ایرانی اکانت جدیدی بسازم ؟ تورو خدا کمکم کنید با همین اکانت با همه دوستام در ارتباط بودم بدجوری لازمش دارم لطفا اگر کسی میتونه کمکی کنه جوابشو برام ایمیل کنه mersad.santism@gmail.com

  • مسعود

    نوروزپور

    شنبه 13 دي 1393

    من هم با این مشکل مواجه شدم و یک گوشی نو و یک سیم کارت دیگرتهیه کردم و به محض تنظیم گوشی و دادن گوگل اکانت و معرفی آیدی قبلیم دوباره دی اکتیو شد و هیچ سیم کارت و آیدی متفاوتی را هم قبول نکرد و گوشی نو برای حتی یک شماره و آیدی دیگر هم قابل پشتیباتی برای وایبر نشد

  • قبلی 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 بعدی